lördag 1 juli 2017

Juli

Så är månaden juli här och jag har varit helt utan alkohol i sex år. Inget att yvas över, jag bara hittade förnuftet och tänker aldrig mer tappa det.

Alkohol förstör så jävla mycket och jag fattar inte nu vad som var så roligt med att häva i sig öl efter öl när jag kände för det, nej jag kräks över mig själv nästan när jag tänker nu på vad jag tänkte med då...

Ser att folk lägger ut en massa bilder på fejan varje helg/ledighet/semester på olika drinkar, flaskor med sprit och öl osv och jag blir inte klok på varför man måste (nästan) skryta som en tonåring om vad man ska göra. Förlåt men jag tycker det är så barnsligt och inte är man nån förebild för barnen/ungdomarna som har facebook.

Jag är ingen bättre människa för jag lagt ner skiten, det är inte det. Jag har en del annat som jag skulle behöva jobba med som andra kanske tycker illa om hos mig.

Det beroendet jag har nu är kaffe och cigarretter hahaha...lär väl inte få sunt förnuft till det antar jag, men jag tycker det är bättre än alkohol iallafall.

Tilde sov hos mig från torsdagen till igår och hon ska väl komma fler gånger men inte än. Lilla pluttan som blivit så stor ♥ Det går att föra seriösa diskussioner med henne mellan varven, fast mest kommer det dräpande kommentarer och skämt ur den lilla munnen.

Toke kommer att få vara hos mormor (mig) några dagar nästa vecka också och Vincent lär väl få vara här lite han med. Än törs jag inte ha Nea då hon måste bäras och så och det klarar inte min eländiga kropp av. Men sen så 😍

Näää kaffe och cig nu!

PS: Hoppas ingen tog åt sig nu av det jag skrev, inte illa menat bara tankar jag har och man får ju faktiskt ha olika tankar om saker...än så länge..

Hur kul är det här?

2 kommentarer:

maria pettersson sa...

Du fìck mig att tänka till. Har allt lagt ett och annat fullt ölglas. Har aldrig haft problem så för mig betyder det inget som spårar ur men tar med mig tanken på känslan det på ett negativt sätt kan förmedla! Kram och grattis till åren du klarat nu. Många fler blir det 🤗👭

wingar sa...

Att man kanske gör det nångång är väl inte hela världen, det är när samma människor vecka efter vecka ska visa upp vad "häftiga" de är som super. Jag tänker mest på ungdomar som kanske blir imponerade. Och ja... här blir det ingen alkohol mer, har fått nog och vill leva ett nyktert fridsamt liv hädanefter ♥