tisdag 25 april 2017

Snö och blåst

Vaknade redan klockan tre av att det blåste så det dånade. Har fönstret lite på glänt i sovrummet så det lät mycket. Lite snö har det kommit och mer kanske det blir sa de på SMHI, upp till 10-15 cm över Gästrikland fast kanske inte här över kusten, kan ju hoppas att det inte kommer ner så mycket iallafall.

Dagarna går på i samma lunk som vanligt, jag har varit vääääldigt trött och orkeslös senaste veckan. Jag vet inte om det är det höga sockervärdet jag har hela tiden eller om det är något annat.

Jag var till min hjärtläkare igår och han ville skicka remiss till lungmottagningen för utredning av snarkningar. Hahahaha...Znarkofagen Inger.
Han frågade om jag snarkar och jag talade om att jag vaknar ibland av mig själv för jag låter så illa och att barnbarnet Tilde slår på mig och tycker att jag låter som en gris när hon sover över. Han skrattade gott..Hmmm..Får välan se då.

Annars var proverna jag tog förra veckan bra. Blodtryck var bra och jag har ingen hjärtsvikt, bara förmaksflimret..jaja det är väl inte så bara men huvudsaken inget mer tillkommit.

Blodvärdet var skitbra, 150! Slipper äta järntabletterna nu, har ätit dom ett år. Fast han tyckte inte att sockervärdet på fastande mage var bra ( 11.2 )  och sa att jag nog ska byta hälsocentral för de verkar inte bry sig nämnvärt när jag klagar på de höga värdena jag så ofta har. Insulinet tar inte som det ska så nåt måste göras.
Får fixa det och kanske ta Eira vårdcentral som dottern Lina är listad hos, hon tycker det är bra där.

Nog om det...Lina skjutsade mig till lasarettet och hade Nea med sig, lilla skitungen satt i baksätet och pladdrade i sin leksaksmobil..så gulligt! Hon var så glad och nöjd hela tiden, mormors lilla älskling 💗

Lina fick förresten köpa en grind för hon kryper iväg till hallen  och ska ta sig upp för trappen hela tiden hihihi..Så nu ser det ut så här där hemma:


Leopardmormor:

'

God morgon ♥

Inga kommentarer: