måndag 27 mars 2017

♥ Grattis mamma ♥

Idag skulle du ha blivit 77 år. Undrar hur allt i livet skulle ha varit om du inte gått bort så tidigt? Tänk alla barnbarn och barnbarnsbarn du fått till exempel, så jobbigt och ledsamt att inte du fick uppleva vilka fina och härliga varelser de är.

Minns dagen då du fyllde 42 år och vi (jag,mina syskon och din man) åkte till Uppsala där du låg inne. Istället för en glad födelsedag blev det den mest sorgliga dagen i mitt (vårat) liv då vi fick veta att dina dagar var räknade.

Tre månader gav de dig. Den hemska cancern i bukspottkörteln gick det inte att göra något åt och mycket riktigt.. du somnade in på midsommardagen tre månader senare 😞

Minns att mamma sa att hon skulle göra en tårta tills jag fyllde  24 år i november, en tårta som skulle frysas in eftersom hon inte skulle finnas då. Tårarna rann och rann och jag kunde inte stoppa dom, det var så sorgligt.

Saknaden efter min mamma går aldrig över och jag kan fortfarande höra hennes röst ibland, en röst jag inte har glömt trots att så många år gått sen jag hörde den.
Älskar dig mamma ♥
Grattis på 77 års-dagen!

Suddigt foto av min mamma Rose-Marie ♥

Inga kommentarer: