söndag 6 november 2016

Fruktansvärt

Anders ringde igår och ville komma över på en kaffe och jag sa att det är bara att komma. Han var redan vid Ica så han kom inom fem minuter och vi satte oss vid köksbordet med våra muggar. Han hade inte druckit kaffe på ett tag så det var nog gott.
Jag tyckte han såg pigg ut nu, piggare än sist iallafall. Och tänk...han som låg i sjuksängen för inte så länge sen, kör bil nu! Helt otroligt.

Han har gått ner jättemycket i vikt och det syns verkligen, inte bra att rasa så där på en gång. Han har pratat med läkare och fick nån sorts medicin som ska stoppa diarrèerna men de på apoteket sa att en varning kom upp på deras dator när det gällde den medicinen och hans andra medikamenter så vi får se hur det går. För övrigt så har han såklart väldigt ont men han kämpar på den stackaren. Jag säger åter..Usch för cancer!

Han ville att vi skulle ta en tur till ÖoB så sagt o gjort, vi åkte dit och jag köpte halstabletter och lite gotta till Jesper som ligger hemma med feber och förkylning. Åkte förbi Jesper med godsakerna sen tog vi vägen genom det gamla villaområdet som ligger alldeles bredvid honom. Plötsligt när vi kom in på en av smågatorna sa Anders:

- Men kolla! Det brinner ju! Och mycket riktigt, det brann för fullt på en altan. Vi stannade en bit bort men jag sa att vi nog lär flytta oss så brandbilen kommer fram. Åkte ännu en bit bort och då hade elden redan spridit sig till själva huset. Det gick så jäkla fort!

 Huset var övertänt på bara några minuter. Tre brandbilar och en ambulans kom, ingen var kvar i huset som tur var men fyyy vad jag tyckte synd om de som bodde där. . Stackars människor ♥ Jag tog ett foto på branden men kände mig hyenaaktig så det blev bara ett kort. Tycker inte om när man gottar sig i andras olycka.

Gick in på datorn när jag kom hem och mycket riktigt stod det om det hemska redan.
Man kan läsa om det här: GD
Det står att deras hund kanske blev kvar i huset...Jag och Anders hörde en hund som skällde mycket , undrar om det var den? Lilla stackare :0(


Inga kommentarer: