onsdag 19 oktober 2016

Oro och lättnad

Igår var det en hemskt jobbig dag. Jag ska nu skriva om det jag inte skrivit förut för Anders ville inte att det skulle komma ut ifall folk började höra av sig till honom...folk som annars inte gör det.Han vill ha det inom familjen och han vill bara ha lugn och ro men nu skriver jag iallafall och hoppas han får fortsätta ha det lugnt runt sig.

I våras blev han dålig och fick svårt att svälja mat och dryck. Ju mer tiden gick ju svårare hade han för det. Han åkte till slut till akuten men där menade de på att det mest var psykiskt så han fick åka hem igen.
Han fick en tid hos läkare för han skulle få genomgå en gastric bypassoperation ( mot fetma) och läkaren ville att han skulle göra en gastroskopi. Han gjorde så och DÅ hittade de en tumör i matstrupen! Vilken jäkla tur i oturen att han gjorde undersökningen!

 En lång tid av strålning och cellgifter väntade nu, 10 veckor, innan han skulle operera bort resterande tumör. Han mådde inte så bra under tiden det pågick fast ändå inte så dåligt att han inte kunde umgås med familjen och göra saker tillsammans med oss. Han var verkligen en tapper man.

Igår fick han efter en lång orolig väntan äntligen opereras (i Uppsala). Det skulle ta cirka sex timmar och det var en svår operation så vi alla hade en nervös dag då vi inte visste hur det skulle gå, men till slut ringde min mobil kl 16 och det var läkaren som opererat honom.

Han sa att det gått finfint och allt hade gått som planerat! Pust!!! Fy fan vad glad jag blev! Slängde mig på telefonen och ringde ungarna som såklart också blev glada och lättade.

Anders får nog komma till avdelningen idag efter att ha legat på uppvaket så vi var välkomna att hälsa på honom. Lina och jag åker nog dit imorgon antagligen för idag är han nog inte riktigt medveten tror jag. Och Petter ska åka dit efter att han är klar i Karlshamn nångång i helgen.

Så himla skönt att veta att allt gått bra, nu är det bara resten kvar men det får vi ta då. Vi får hålla tummarna för att det här blir bra.
Var rädd om varandra, livet är så skört.

God morgon ♥
Toke tröstar Anders när han har ont ♥




Inga kommentarer: